4 Eylül 2009 Cuma

ONLİNE TRAFİK BİLGİSİ

A) Genel Tarifler:
TRAFİK :
Yayaların ve araçların karayolları üzerindeki
hal ve hareketleridir.
KARAYOLU (YOL) :
Trafik için, kamunun yararlanmasına
açık olan arazi şeridi, köprüler ve alanlardır.
GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ :
Görev sırasında, belirli araç sürücülerinin can
ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamak
şartı ile trafik kısıtlama ve yasaklarına bağlı olmamalarıdır.
GEÇİŞ HAKKI :
Yayaların veya araç kullanların, yolu kullanmak
sırasındaki öncelik hakkıdır.
DURMA:
Her türlü trafik zorunlulukları dışında araçların
insan indirmek ve bindirmek, eşya yüklemek,
boşaltmak veya beklemek amacıyla kısa süre için
durdurulmasıdır.
PARK ETME :
Araçların, durdurma ve duraklaması gereken haller
dışında bırakılmasıdır.
B) Karayolu İle İlğili Tarifler:
İKİ YÖNLÜ KARAYOLU :
Taşıt yolunun her iki yöndeki taşıt trafiği için kullanıldığı
karayoludur.
TEK YÖNLÜ KARAYOLU :
Taşıt yolunun yanlız bir yöndeki taşıt trafiği için
kullanıldığı karayoludur.
BÖLÜNMÜŞ KARAYOLU :
Bir yöndeki trafiğe ait taşıt yolunun bir ayırıcı ile
belirli şekilde diğer taşıt yolundan ayrılması ile
meydana gelen karayoludur.
ERIŞME KONTROLLÜ KARAYOLU
(Otoyol - Ekspresyol) :
Özellikle transit trafiğe tahsis edilen, belirli yerle ve
şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı, yaya,
hayvan ve motorsuz araçların giremediği, ancak izinli
motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrola
tabi tutulduğu karayoludur.
GEÇİŞ YOLU :
Araçların bir mülke girip çıkması için yapılmış olan karayolu
üzerinde bulunan kısmıdır.
BAĞLANTI YOLU :
Bir kavşak yakınında karayolu taşıt yollarının birbirine
bağlanmasını sağlayan, kavşak alanı dışında bulunan karayoludur.
BANKET :
Yaya yolu ayrılmamış karayolunda, taşıt yolu kenarı
ile sevbasi veya hendek iç üst kenarı arasında kalan ve
olağan olarak yayaların ve hayvanların kullanacağı,
zorunlu hallerde de araçların faydalanabileceği kısımdır.
PLATFORM :
Karayolunun, taşıt yolu (kaplama) ile yaya yolu (kaldırım)
veya banketinden oluşan kısmıdır.
KAVŞAK :
İki veya daha fazla karayolunun kesişmesi veya birleşmesi
ile olusan ortak alandır.
TALİYOL :
Genel olarak üzerindeki trafik yoğunluğu bakımından
bağlandığı yoldan daha az önemde olan yoldur.
ANAYOL :
Ana trafiğe açık olan ve bunu kesen karayolundaki
trafiğin bu yolu geçerken veya bu yola girerken, ilk
geçiş hakkını vermesi gerektiği işaretlerle belirlenmiş karayoludur.
OKUL GEÇİDİ :
Genel olarak okul öncesi, ilk öğretim ve orta dereceli
okulların çevresinde özellikle öğrencilerin geçmesi için taşıt
yolundan ayrılmış ve trafik işaretiyle belirlenmiş alandır
DEMİRYOLU GEÇİDİ (hemzemin geçit) :
Karayolu ile demiryolunun aynı seviyede kesiştiği bariyerli
veya bariyersiz geçitlerdir.
C) Araçlara İlişkin Tanımlar:
OTOMOBİL :
Yapısı itibariyle, sürücüsünden başka en çok yedi oturma
yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan morotlu
taşıttır. Bunlardan taksimetre veya tarife ile yolcu taşıyanlara
"taksi otomobil", adam başına ücretle yolcu taşıyanlara "dolmuş
otomobil" denir.
MİNİBÜS :
Yapısı itibariyle, sürücüsünden başka sekiz ile ondört oturma yeri
olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu taşıttır.
OTOBÜS :
Yapısı itibariyle, sürücüsünden baska en az onbeş oturma yeri
olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu taşıttır.
Troleybüsler de bu sınıfa girer.
KAMYONET :
İzin verilebilen azami yüklü ağırlıgı 3500 kg.'i geçmeyen
ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu taşıttır.
KAMYON :
İzin verilebilen azami yüklü ağırlığı 3500 kg.'dan fazla
olan ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu taşıtlardır.
ÇEKİCİ :
Romörk ve yarı romörtları çekmek için imal edilmiş olan ve
yük taşımayan motorlu taşıtlardır.
ARAZİ TAŞITI :
Krayollarında yolcu ve yük taşıyabilecek şekilde imal
edilmiş olmakla beraber, bütün tekerlekleri motordan güç
alan ya da alabilen motorlu taşıttır.
GABARİ :
Araçların, yüklü veya yüksüz olarak karayolunda güvenli
seyirlerini temin amacı ile uzunluk, genişlik ve yüksekliklerini
belirleyen ölçüdür. (Genişlik:2,5 m ; Yükseklik:4 m)
AZAMİ AĞIRLIK :
Taşıtın güvenle taşıyabileceği azami yüklü ağırlığı.
DİNGİL AĞIRLIGI :
Araçta aynı dinğile bağlı tekerleklerden, karayolu yapısına
aktarılan ağırlıktır. (Tek dingil: 10 ton, iki dingil 18 ton)
TRAFİK POLİSİNİN HAREKETLERİT
rafik polisinin duruş ve pozisyonuna göre, polis hazırolda veya
kollarını açmış ise trafik polisinin ön ve arka kısmı trafiğe
kapalı, sağ ve sol tarafı trafiğe açıktır. Trafik polisi elinin
birini havaya kaldırmışsa bütün yollar trafiğe kapalıdır.
IŞIKLI TRAFİK İŞARET CİHAZLARI
1) Kırmızı ışık: Yolun trafige kapalı olduğunu gösterir.
Aksine bir işaret yoksa, durup beklenir. 2) Sarı ışık: Uyarı
anlamındadır. Kırmızı ışıkla birlikte yanarsa hazırlan yol trafiğe
açılmak üzeredir. Yeşil ışıkla birlikte yanarsa yol trafiğe
kapanmak üzeredir. 3) Yeşil ışık : Yolun trafiğe açık olduğunu
gösterir.4) Fasılalı ışık : Kirmizi ise dur, sari ise dikkatli geç
anlamindadir. 5) Yazılı ve sesli ışık: Araç trafigine göre yaya
trafigini düzenler ve yayalara hitap eder.
YOL ÇİZGİLERİ
Devamlı yol çizgileri: Iki serit ve iki yönlü karayolunda,
dönemeç tepe üstü, kavsak yaya ve okul geçidi, demiryolu
geçidi, dar köprü ve tünel gibi yerlerin yaklasiminda
serit degistirilemeyecegini ve öndeki araçlarin geçilemeyecegini
belirler.Kesik yol çizgileri: Trafik kurallarina uymak sartiyla sürücülerin,
yol ve trafik durumuna uygun oldugunda, öndeki araçlari
geçmek için serit degistirebilecegini gösterir.Devamlı ve
kesik yol çizgileri: Yanyana çizilmis devamli ve kesik
yol çizgilerinin bulundugu yerlerde sürücüler, manevra
baslangicinda kendilerine en yakin olan çizginin anlamina
göre davranirlar. Yanyana iki devamli çizgi: Bu çizgi, yolu
bölünmüs yol durumuna getirdiginden, bu çizgi boyunca karsi
yönün kullandigi seritlere girilmez.
NOT: Bir kisi sürekli olarak 5 saat, yarim saat dinlendikten
sonra 4 saat daha araç kullanabilir. 24 saatte bir kisi toplam
9 saat araç kullanabilir.
NOT: Alkollü iken araç kullananlara para, puan ve 3 ay
trafikten men cezasi verilir. Uyusturucu kullananlara sürekli
olarak trafikten men, para ve hapis cezasi verilir.
NOT: Bir yil içinde 100 hata puanini dolduranlara 2 ay trafikten
men, ayni yil içerisinde 2 defada 100 hata puanini dolduranlara
4 ay trafikten men, 3 defa dolduranlara tamamen trafikten
men cezasi verilir.
KARAYOLUNUN KULLANILMASI KURALLARI
Karayollari, toplumun her kesiminin yararlandigi, kamuya çaik,
dolayisiyla, konulan kurallara, kisitlamalara,
yasaklara uyulmasi gereken yerlerdir.Karayolarimizda trafigin
akisi sagdandir. Aksine bir isaret veya hüküm bulunmadikça
araç sürücüleri asagidaki kurallara uymak zorundadir.
Sürücüler:
1- Araçlarini, durumun elverdigi oranda gidis yönüne göre
yolun en sagindan sürmek. 2- Yol çok seritli ise, trafik
durumuna göre hizinin gerektirdigi seritten gitmek
3- Serit degistirmeden önce, gidecegi seritte araçlarin
güvenle geçislerinin tamamlamalarini beklemek.
4- Trafigi aksatacak ya da tehlikeye sokacak sekilde
serit degistirmemek.
5- Gidise ayrilan yol bölümünün en sol seridini sürekli
olarak isgal etmemek.6- Iki yönlü, dört veya daha
fazla seritli yollarda, motosiklet, otomobil, kamyonet,
minibüs ve otobüs disindaki araçlari sürenler, geçme
ve dönme disinda en sag seridi izlemek zorundadirlar.
Ayrica sürücülerin;1- Geçme, durma, duraklama, dönme
ve parketme gibi haller disinda serit degistirmeleri.
2- Iki seridi birden kullanmalari.3- Araçlarin cinsine
ve hizina uygun olmayan seritten gitmeleri.4- Kavsaklara
yaklasirken, yerlesim yerleri içinde 30 metre, disinda
150 metre mesafe içinde serit degistirmeleri.5- Isaret vermeden
serit degistirmeleri yasaktir.
HIZ KURALLARI
Aksine isaret bulunmadikça yerlesim yeri disinda ve içinde
römorksuz tasit cinsleri için en çok hiz sinirlari asagida gösterilmistir.
ARACIN CINSI
Yerlesim yerlerinde Yerlesim yeri disinda Otomobillerde
50km/s 90km/s Otobüs, minibüs, kamyon ve kamyonetlerde
50km/s 80km/s Arazi tasitlariyla motosikletlerde 50km/s 70km/s
Tehlikeli madde tasiyicilar ile özel yük tasima izni belgesiyle
veya özel izin belgesiyle karayoluna çikan
araçlarda 30km/s 50km/s Motorlu bisiklet ve bisikletlerde
30km/s 50km/s Traktör, arizali bir araci çeken araçlarda
ve is makinasinda 20km/s 20km/s Not: Römorksuz bir
araca römork takilirsa, aracin hizi saate 10 km. daha düsük
olmali.Takip mesafesi: Hareket halindeki iki araç arasindaki
mesafeye denir. Takip mesafesi hizin yarisi kadar mesafedir.
Örnegin hizi 90km/s olan bir aracin takip mesafesi 45m
olmalidir.
Not: Bir aracin 2 saniyede kat ettigi yol takip mesafesi kadardir.
ÖNDEKİ ARACI GEÇME KURALI
Sürücülerin önlerinde giden aracı geçmeleri için:
1. Arkasindan gelen bir baska sürücünün
geçmeye baslamamis olmasina,
2. Önünde giden sürücünün bir baska araci geçme
niyetini belirten uyarma isaretini vermemis bulunmasina.
3. Geçecegi aracin hiziyla, geçme esnasindaki kendi
hizini da dikkate alarak, iki yolarda da karsidan gelen
trafik dahil, yolu kullananlarin tümü için tehlike veya
engel yapmadan geçme için kullanacagi seridin yeteri
kadar ilerisinin görüse açik ve bos olmasina,
4. Geçisin, geçilen araçlar için bir güçlük yaratmayacak sekilde
ve araçlarinin bu geçise uygun durumda bulunmasina dikkat
etmeleri mecburidir.
ÖNDEKİ ARACI GEÇMENİN YASAK OLDUĞU YERLER
Sürücüler;
1. Geçmenin herhangi bir trafik isaretiyle
yasaklandigi yerlerde, 2. Köprülerde, tünellerde,
kavsaklarda, demiryolu geçitlerinde, görüsün yetersiz
oldugu tepe üstü ve virajlarda, önlerindeki araçlari
geçmeleri yasaktir.
Sağa dönüşler:
1. Dönüs isareti vermeye,2. Sag seride veya isaretle
dönüs izni verilen seride girmeye,3. Hizini azaltmaya
4. Dar bir kavisle dönüs yapmaya mecburdurlar.
Sola dönüşler:
1. Dönüs isareti vermeye,2. Yolun gidise ayrilmis
olan kisminin soluna yanasmaya, 3. Hizini azaltmaya,
4. Dönüse baslamadan, varsa sagdan gelen tasitlara ilk
geçis hakkini vermeye,5. Dönüs sirasinda, karsidan
gelen ve emniyetle duramayacak kadar kavsagaolan
araçlarin geçmesini beklemeye,6. Girecegi yolun gidise
ayrilan kismina girmek üzere, arkadan gelen ve sola
dönecek diger tasitlari engellememek için dönüsünü genis
kavisle yapmaya,7. Dönüs sirasinda ilk geçis hakkini,
kurallara uygun olarak karsiya geçen yayalara, varsa
bisiklet yolundaki bisikletlere vermeye mecburdurlar.
Araç sürücülerinin:
1- Baglanti yollarinda geri gitmeleri,2- Tek yönlü yollarda,
duraklama veya park manevrasi disinda geri gitmeleri,
3- Iki aracin emniyetle geçemeyecegi kadar dar olan iki
yönlü yol kesimlerinde, karsilama ve geçis kolayligi disinda,
geri gitmeleri,4- Daha genis yollarda geriye giderken
manevra disinda serit degistirmeleri,5- Trafigi yogun olan
yollarda geriye dönmeleri yasaktir.
Trafik polisi, isikli trafik isaret cihazlari veya trafik isaret
levhalari bulunmayan kavsaklarda;
1- Bütün araçlar geçis üstünlügüne sahip araçlara görev
anindayken öncelik verir. 2- Bütün sürücüler dogru
geçmekte olan tramvay hatti bulunan yoldan geçen
araçlara,3- Bölünmüs yola çikan sürücüler bu
yoldan geçen araçlara,4- Tali yoldan çikan sürücüler
anayoldaki sürücülere,5- Dönel kavsak disindaki sürücüler,
dönel kavsak içindeki araçlara, 6- Bir iz veya mülkten
karayoluna çikan sürücüler, karayolundaki araçlarailk geçis
hakkini vermek zorundadir.
GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ:
Görev sirasinda, belirli araç sürücülerinin, can ve mal
güvenligini tehlikeye sokmamak sartiyla, trafik kisitlama ve
yasaklamalarina bagli olmamalarina denir.1- Ambulanslar
2- Itfaiye araçlari3- Polis araçlari4- Sivil savunma araçlari
5- Koruyan ve korunan araçlar
NOT: Geçis üstünlügüne sahip araçlarin 150 metreden
görülür lambalari olmalidir. 150 metreden duyulur
sirenleri olmalidir.
NOT: Sari tepeli lambali araçlar geçis üstünlügüne
sahip degildir. Sari tepe lambasi araçlara kendilerini
belli etmek için takarlar diger araç kullananlar da daha
dikkatli araç kullanirlar.
DURAKLAMANIN YASAK OLDUĞU YERLER:
1- Duraklamanin yasaklandiginin bir trafik isaretiyle
belirtilmis oldugu yerlerde. 2- Sol seritte
(rayli sistemin bulundugu yollar hariç).
3- Yaya ve okul geçitleri ile diger geçitlerde.
4- Kavsaklar, tüneller, rampalar ve baglanti yollarinda
ve buralarda yerlesim merkezleri içinde 5 metre ,
yerlesim merkezleri disinda 100 metre mesafede.
5- Görüsün yeterli olmadigi tepe üstlerine yakin yerlerde
ve dönemeçlerde.6- Duraklayan veya park eden
araçlarin yaninda.7- Otobüs ve taksi duraklarinda.
8- Isaret levhalarina, yaklasim yönünde ve park izni
verilen yerler disinda, yerlesim birimi içinde 15 metre,
yerlesim birimi disinda 100 metre mesafede.9- Zorunlu
haller disinda, yerlesim yerleri disindaki karayollarinda,
tasit yolu üzerinde duraklamak yasaktir.
PARK ETMENİN YASAK OLDUĞU YERLER:NOT:
Duraklamanin yasak oldugu heryerde park etmek de yasaktir.
NOT:
Kavsaklarda park etme yasagi sehir içerisindeki kavsaklarda
30 metre, sehir disinda 150 metre park etmis iki araç arasinda 1,5 metre
olmalidir.
ARAÇ IŞIKLARININ KULLANILMASI:
a) Uzağı gösteren ışıklar (uzun hüzmeli farlar):Yerlesim
birimleri disindaki karayollarinda geceleri seyrederken,
yeterince aydinlatilmamis tünellere girerken, benzeri
yer ve hallerde uzagi gösteren isiklarin yakilmasi zorunludur.
a) Yakını gösteren ışıklar (kısa hüzmeli farlar):Geceleri,
yerlesim birimleri disinda karayollarindaki karsilasmalarda
bir araci takip ederken, bir araci geçerken yan yana gelinceye
kadar ve yerlesim birimleri içinde, gündüzleri ise görüsü
azaltan sisli, yagisli ve benzeri havalarda yakini gösteren isiklarin
yakilmasi mecburidir.
NOT: Kisa farla 25 m. , uzun farlar 100 m. ileriyi aydinlatir.
Işiklarin kullanilmasina iliskin esaslar:1- Dönüs isiklarinin
"geç" anlaminda kulanilmasi,2- Sadece park isiklari yakilarak
araç sürülmesi,3- Karsilasmalarda isiklarin söndürülmesi,
4- Yönetmeliklerde gösterilen esaslara aykiri isik takilmasi
ve kullanilmasi,5- Sis isiklarinin; sis, kar, siddetli yagmur
halleri disinda ve geceleri yakini ve uzagi gösteren isiklarla
ayni zamanda kullanilmasi, 6- Yönetmelik esaslarina uygun
olarak takilan isiklarin da amaç disinda ve gereksiz kullanilmasiyasaktir.
ARIZALI ARAÇLARIN ÇEKiLMESI
1- Freni arizali olmayan araçlarin çekilmesi:- Çekme halati,
çekme zinciri veya çekme demiri ile çekilir.- Çekme halatinin
uzunlugu en fazla 5m. olmalidir.- Halatin uzunlugu 2,5m.
geçerse kirmizi yansitici baglanmali.- Hiz saatte 20km
olmali.2- Freni arızalı olan araçların çekilmesi:- Çeki demiri
ile çekilmeli.- Demir uzunlugu en fazla 1m. olmali.- Hiz saatte 15km.
geçmemeli.
NOT: Her iki durumda da yolcu ve yük tasinmamali.
OKUL TAŞITININ ÇALIŞTIRILMA ESASLARI:
1- Okul tasitinin "DUR" isareti yakildiginda, diger
bütün araçlar duracak, ögrenci indirme bindirme
islemi bitinceye kadar okul tasiti geçilmeyecektir.
2- "DUR" isareti sadece ögrenci indirme bindirme
islemi sirasinda yakilacak, bu isik frene basildiginda
yanan isikla birlikte yanmayacak.
3- Okul tasitlarina, tasima sinirini asacak sayida ögrenci
bindirilmeyecektir.
4- Tasit içi düzenini saglamak ve tasita inis ve binislerde
ögrenciye yardimci olmak üzere okul tasitinda bir rehber
ögretmen veya kisi bulunacaktir.
5- Ögrencilerin kolayca yetistigi cam ve pencereler sabit olacaktir.
NOT: Okul tasitlarinin arlasinda 30cm. çapinda
kirmizi dur lambasi olmalidir.
NOT: Hatali park olursa parasini araç sürücüsü ya da sahibi öder.
NOT: Sehir merkezinde kamyon, otobüs ve traktör park yapamaz.
TEHLİKELİ MADDE TAŞINMASI:
Tehlikeli madde tasiyan araçlar, sehir içerisinde 30km.
sehir disinda 50km. hizla gidebilir.
(Eger bos ise, kendi sinifinin hizi ile)
NOT: Dolum veya bosaltim sirasinda kivilcim
çikaran nesnelere en fazla 30m. yaklasir, park aninda
20m. takip mesafesi 50m. olmalidir.
NOT: Tehlikeli madde tasiyan araçlarda 6kg. iki adet yangin
söndürme cihazi ve tamizlik aninda tanker içindeki aydinlatma
feneri de 6 voltluk pil olmalidir.
NOT: Ariza aninda baska bir gözcü bulunmalidir.
OTOYOL KURALLARI:
Erişme kontrollü karayolu:Özellikle transit trafige tahsis
edilen, belirli yerler ve sartlar disinda giris ve çikisin
yasaklandigi, yaya, hayvan ve motorsuz araçlarin
giremedigi, ancak izin verilen motorlu araçlarin yararlandigi
ve trafigin özel kontroletabi tutuldugu karayoludur.
Otoyola her yerden giris veya çikis yasaklanmistir. Buralara
ancak özel yerlerden girilir veya çikilir ki buralara giriste
"hizalanma seridi" çikista ise "yavaslama seridi" denir.
Duraklamak, park etmek, geri gitme, geri dönüsYASAKTIR.
MOTORLU TAŞITLARDA TRAFİĞE KATILMA
TESCİL İŞLEMLERİ:
Araç sahipleri araçlarini yönetmelikte belirtilen esaslara göre
yetkili tescil kurulusuna tescil ettirmek ve tescil belgesi
almak zorundadir.1- Tescili zorunlu olan ve daha önce tescili
yapilmais bir araci satin alan veya gümrükten çeken
araç sahipleri:->Satin alma veya gümrükten çekme tarihinden
itibaren üç ay içinde gerekli bilgi ve belgelerle birlikte yazili
olarak yetkili tescil kurulusuna müraacat etmek zorundadirlar.
2- Tescili araçlari NOTER senediyle satin veya devir alan
araç sürücüleri, araci adina tescil ettirmek üzere:->
Gerekli bilgi ve belgelerle birlikte bir ay içinde yetkili tescil
kurulusuna müraacat etmek zorundadirlar. 3- Tescil edilerek
tescil belgesi alinan araçlarin karayoluna çikabilmesi için ayrica
TRAFIK BELGESI ve TESCIL PLAKALARI'ni almasi gerekir.
4- Tescil belgesi, trafik belgesi ve tescil plakalari araç üzerinde
hazir ve uygun durumda bulundurmadan araç trafige çikamaz.
5- Tescil islemleri geciken araçlarin geçici olarak trafige çikarilip
karayolunda kullanilmasi için: Geçici trafik belgesi ve
Geçici trafik plakalari alinmasi mecburidir.6- Tescil plakalarinin
araç üzerinde ve uygun durumda bulundurulmasi yaninda isiklarin
yakilmasi ile birlikte arka plakalarin 20 metra mesafeden okunabilecek
sekilde aydinlatilmis ve temiz olmalidir.7- Motorlu bir aracin isletilmesi
ve herhangi bir kazaya karismasi gibi durumlara karsi
MALI SORUMLULUK SIGORTASI yaptirmasi zorunludur.
8- Motorlu araç sürücüleri: trafik zabitasi (polisi) tarafindan
yapilacak denetim ve kontrol sirasinda,a)sürücü belgesinib)
tescil belgelerinic)trafik belgesinid)mali sorumluluk sigorta
poliçesini ve tescil plakalarini göstermek zorundadir.
9- Araç sahipleri ekonomik ömrünün dolmasi, kaza, yangin,
tahrip edilme veya benzeri sebeplerle hurdaya ayirdiklari
araçlarin tescilinin silinmesi için hurdaya ayirma tarihinden itibaren
1 ay içinde ilgili tescil kurulusuna dilekçe ile müracat etmek zorundadir.
ARAÇLARIN MUAYENE MECBURİYETLERİ VE SÜRELERİ:
1)Hususi otomobiller ile bunların her türlü römorkları:-
Trafige çikarisinlan sonra ilk 3 yas sonunda ve devaminda
her 2 yilda bir.-Resmi ve ticari plakali e bunlarin her
türlü römorklari: Ilk trafige çikisidan itibaren ilk 2 yas
sonunda de vaminda yilda 1.-Lastik tekerlekli traktörler ve
bunlarin her türlü römorklari:Ilk trafige çikisindan itibaren ilk
3 yas sonunda ve devaminda her 3 yilda bir.-Diger bütün motorlu
araçlar ile bunlarin her türlü römorklari ilk bir yas sonunda ve
devaminda her yil.periyodik muayeneye tabi tutulur.
2)Motorlu tasitin muayene süresi dolmamis olsa bile;-
Kazaya karismasi sonucu yetkili zabitaca muayenesi görülen araçlar,
Üzerinde degisiklik yapilan araçlarayrica özel muayeneye
tabi tutulurlar.3)Araç üzerinde yönetmelikte belirtilen sekilde
yapilacak her türlü degisikligin araç sahibi tarafindan 30
gün içinde yetkili tescil kurulusuna bildirilmesi mecburidir.
4)Uyusturucu ve keyif verici maddeleri almis olanlar:-Derhal
araç kullanmaktan men olurlar.-Mahkeme karariyla para
ve hapis cezasi ile cezalandirilir, sürücü belgesi süresiz olarak geri alinir.
ASLİ KUSURLAR:
1. Kirmizi isikta geçmek. Trafik polisinin dur ikazina uymamak.
2. Seride tecavüz etmek.3. Bir araca arkadan çarpmak.
4. Karsi yönden gelen serit ve yol bölümünden gitmek.
5. Sollama kurallarina uymadan araç sollamak.6. Dönüs
kurallarina uymamak.7. Daralan yollarda öncelik hakkina uymamak.
8. Sehirler arasi yollarda park yapmak.NOT: Alkollü araç kullanmak,
hiz limitini asarak araç kullanmak, ehliyetsiz araç kullanmak
ASLİ KUSUR DEGILDIR.ÇEVRE BİLGİSİ:NOT:
Katalitik konvektör; zehirli gazlarin zehirleyicilik özelligini azaltir.
NOT: Bir bölgenin bitki topluluguna flora, hayvan topluluguna fauna denir.
NOT: Ekzosdan disariya %3,5 ile %4,5 arasinda karbonmonoksit atilabilir.
Gönderen MAKBULE MARMARA zaman: 16:47

Hiç yorum yok: